Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » G3-552 optimal

Sworzeń wahacza G3-552 OPTIMAL

G3-552 Sworzeń wahacza OPTIMAL
optimal G3-552
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

G3-552

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar stożka [mm] 16
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185935524

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza G3-552 OPTIMAL

SWORZEŃ WAH OPTIMAL G3-552 NISSAN TERRANO 86>,PICK-UP 85>
numery OEM:
FORD      1954430
NISSAN      40110-0F000
NISSAN      4011001G00
NISSAN      4011001G25
NISSAN      4011001G26
NISSAN      40110B9500
NISSAN      40110E0100
NISSAN      40110F1700
NISSAN      40110P0110
NISSAN      40110T3060
NISSAN      40110T6000
NISSAN      40110T6025
NISSAN      40110V0100
NISSAN      4106148G25
NISSAN      44016048G00

Zastosowanie Sworzeń wahacza G3-552 OPTIMAL w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza G3-552 OPTIMAL:

2024-02-29
 5/5
cena do jakosci

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.