Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L14620 monroe

Sworzeń wahacza L14620 MONROE

L14620 Sworzeń wahacza MONROE
 

    Ocena:
numer części:

L14620

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,900
Długość opakowania [cm] 13,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 7
nr EAN 5412096372599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L14620 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (góra przód) (średnica stożka 16,2mm) pasuje do: NISSAN PATHFINDER I, PICK UP, TERRANO I, TERRANO II, URVAN 1.8-3.0D 07.81-09.07
numery OEM:
NISSAN      40110-01G00
NISSAN      40110-01G25
NISSAN      40110-01G26
NISSAN      40110-0F000
NISSAN      40110-B9500
NISSAN      40110-T3060
NISSAN      40110-T6000
NISSAN      40110-T6025
NISSAN      40110-V0100

Zastosowanie Sworzeń wahacza L14620 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.