Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8079 quinton

Cewka zapłonowa, CI XIC8079 QUINTON

XIC8079 Cewka zapłonowa, CI QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

XIC8079

producent:

QUINTON

Długość [mm]:108
Szerokość [mm]:125
Wysokość [mm]:108
Ciężar [kg]:1
Ilość biegunów:2
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:1

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XIC8079 QUINTON

numery OEM:
BMW      1 720 166
BMW      1 720 877
BMW      12 13 1 286 087
BMW      12 13 1 720 166
BMW      12 13 1 720 877
BMW      12 13 1 742 925
BMW      12131720166
BMW      12131720877
BMW      12131742925
BMW      1720166
BMW      1720166.2
BMW      1720877
zamienniki:
V20-70-0018
brak
VEMO
DMB948
brak
LUCAS ELECTRICAL

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XIC8079 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.