Części do samochodów e-autoparts.pl
opinie o sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl
Hotline:
22 100 15 90
konsultanci, poniedziałek - piątek: 9:00 - 17:00
magazyn, poniedziałek - piątek: 9:00 - 18:00
Napisz do nas

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 250.00 zł
 
Wybierz auto:

Części samochodowe: półoś napędowa

Wybierz samochód:
Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi
Avia Bentley Bmw Bugatti
Buick Cadillac Chevrolet Chrysler
Citroën Dacia Daewoo Daihatsu
Daimler Dodge Ferrari Fiat
Ford Ford Usa Fso Honda
Hummer Hyundai Indigo Infiniti
Isuzu Jaguar Jeep Kia
Lada Lamborghini Lancia Land Rover
Ldv Lexus Maybach Mazda
Mclaren Mercedes-benz Mg Mini
Mitsubishi Morris Moskvich Nissan
Opel Peugeot Pontiac Porsche
Renault Rolls-royce Rover Saab
Seat Skoda Smart Ssangyong
Subaru Suzuki Tata (telco) Toyota
Trabant Vauxhall Volvo Vw (volkswagen)
Wartburg Yugo Zastava

Informacje o częściach samochodowych: półoś samochodowa

półoś kompletna w e-autoparts.plPółoś samochodowa jest elementem zespołu przekazania napędu współczesnego samochodu. Wraz z przegubem napędowym, który jest jej składnikiem, przekazuje moment obrotowy ze skrzyni biegów na piastę koła. Półosie mogą zasilać przednią lub tylna oś pojazdu, lub też obie w przypadku aut z napędem 4x4. Obecnie najbardziej popularne ze względu na koszty jest napędzanie przedniej osi samochodu. Jest ono także praktyczniejsze ze względu na korzystniejszą konstrukcję płyty podwoziowej - brak tunelu na wał napędowy. Przedni napęd poprawia także walory trakcyjne pojazdu, który nie ma skłonności wpadania w boczny poślizg przy gwałtownym dodaniu gazu, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni.

półoś samochodowa w e-autoparts.plSklep e-autoparts.pl posiada w swojej ofercie półosie uznanych światowych producentów jak Lobro, Spidan, Skf oraz zamienniki dostępne dla mniej wymagających Klientów: GSP, Metelli, Kamoka.

Najwcześniejszymi wersjami półośi były półosie odciążone, które nie przenoszą żadnych momentów zginających i przenoszą tylko moment obrotowy. Ich bardziej rozwiniętymi następcami są półosie częściowo odciążone, przenoszące oprócz momentu obrotowego, także część sił zginających. Najbardziej wszechstronne są półosie nieodciążone, które przenoszą oprócz momentu obrotowego również momenty zginające poziome i pionowe. Półosie nieodciążone wyposażone są zazwyczaj w dwa przeguby napędowe - zewnętrzny i wewnętrzny. Nieraz spotyka się rozwiązania, w których przegub wewnętrzny jest zintegrowany ze skrzynią biegów (np, Fiat Seicento 1,1 MPI) i wówczas półoś składa się tylko z przegubu zewnętrznego i samego drążka półosi.

półoś Lobro półoś Spidan
półoś SKFpółoś Metelli
półoś Kamokapółoś GSP
półoś General Ricambipółoś Maxgear




Copyright © 2009 e-autoparts.pl