Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 4B0927803B automega

czujnik abs audi a6 01-04 przód 4B0927803B AUTOMEGA

4B0927803B czujnik abs  audi a6  01-04 przód AUTOMEGA
 

    Ocena:
numer części:

4B0927803B

producent:

AUTOMEGA

Indeks: DLO 4B0927803B
Marka: AUTOMEGA
Grupa towarowa TecDoc: Czujnik, prędkość obrotowa koła
Nazwa: CZUJNIK ABS AUDI A6 01-04 PRZÓD
Opis: VW PASSAT 00- PRZÓD
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4B0927803B
Numer dostawcy: 3092708034B0B
Parametry:Specyfikacja : AutoMega Premium_30

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie czujnik abs audi a6 01-04 przód 4B0927803B AUTOMEGA

numery OEM:
AUDI      4B0927803B
SEAT      4B0927803B
SKODA      4B0927803B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie czujnik abs audi a6 01-04 przód 4B0927803B AUTOMEGA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.