Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » V10-72-0924 vemo

Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V10-72-0924 VEMO

V10-72-0924 Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality VEMO
vemo V10-72-0924
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V10-72-0924

producent:

VEMO

Strona zabudowy z przodu z lewej
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Napięcie znamionowe [V] 12
Wymagana ilość 1
Opór [Ohm] 1100
Kolor czarny
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Ilość biegunów 2
Ilość połączeń 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Liczba otworów do mocowania 1
Ciężar [kg] 0,058
nr EAN 4046001285899

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V10-72-0924 VEMO

Czujnik ABS przód L pasuje do: AUDI A3, TT; SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, CORDOBA VARIO/KOMBI, IBIZA II, INCA, LEON, TOLEDO I, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I 1.0-Electric 02.88-07.19
numery OEM:
AUDI      1H0 927 807
AUDI      1J0 927 803
SEAT      1H0 927 807
SEAT      1J0 927 803
SKODA      1H0 927 807
SKODA      1J0 927 803
VOLKSWAGEN      1H0 927 807
VOLKSWAGEN      1J0 927 803
VAG      1H0 927 807
VAG      1J0 927 803
STANDARD      ALS470

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V10-72-0924 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V10-72-0924 VEMO:

2023-01-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu V10-72-0924

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.