Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 6PU 010 039-271 hella

Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 010 039-271 HELLA

6PU 010 039-271 Czujnik, prędkość obrotowa koła HELLA
113.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

6PU 010 039-271

producent:

HELLA

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Napięcie znamionowe [V] 12
Opór [Ohm] 1130
Długość przewodu [mm] 1070
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
nr EAN 4082300252422

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 010 039-271 HELLA

numery OEM:
FORD      1 048 604
FORD      7 307 991
FORD      95VW 2B372 BA
FORD      98VW 2B372 AA
SEAT      7M0 927 807 A
SEAT      7M0 927 807 D
VOLKSWAGEN      7M0 927 807 A
VOLKSWAGEN      7M0 927 807 D

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 6PU 010 039-271 HELLA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.