Części do samochodów e-autoparts.pl
opinie o sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl
Hotline:
+48 22 100 15 90
poiedziałek - czwartek: 9:00 - 17:00
piątek: 9:00 - 16:00
Napisz do nas

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 250.00 zł
 
Wybierz auto:
Szukaj po numerze
Więcej opcji
Szukaj po nazwie
Kategorie
     ładowanie...
Informacje
Przed zakupami
» Jak szukać części
» Jak zamawiać
» Zmiana adresu dostawy
» Zmiana danych do faktury
» Czas realizacji
» Koszty dostawy
» Odbiór osobisty
» Jakość części
» Części regenerowane i kaucje
» Gwarancja
» Godziny składania zamówień
» Dostępność części
» Części niedostępne
» Ceny części
» Zakupy na raty
» Tax free dla turystów
» Tax Free for Tourists
» Tax Free for Турист
» Bezpieczeństwo danych

W trakcie zakupów
» Formy płatności

Po zakupach
» Status zamówienia
» Łączenie zamówień
» Dokument sprzedaży
» Reklamacja dostawy
» Zwroty
» Wymiana zakupionego produktu

Programy bonusowe
» Procenty za zakupy

Inne
» Dane firmy
» Regulamin do 25.12.2014
» Regulamin od 25.12.2014
» Mapa serwisu
darmowa dostawa

Filtr oleju | części do samochodów e-autoparts.pl

Pierwszy raz w e-autoparts.pl ? Nie wiesz jak szukać części ?

 
  
Uwaga! Aby dobrać części z tej kategorii
wybierz markę, model i typ samochodu...

Jak to zrobić ? Instrukcja na załączonym poniżej filmie:

Co trzeba wiedzieć o filtrze oleju


Filtr oleju pełni istotną rolę w pracy układu smarowania silnika samochodowego.
Jego zadaniem jest odseparowanie wszelkich zanieczyszczeń z oleju silnikowego. Zanieczyszczenia mogą się dostawać do silnika wszelkimi drogami: podczas samej wymiany oleju, podczas sprawdzania jego stanu, dolewania. Powstają one także podczas normalnej pracy silnika, są to maleńkie opiłki metalu oraz nagar powstały z mikrospalania części oleju dostającego się do komory spalania silnika. filtry oleju w sklepie e-autoparts.plZakłada się, że sprawny filtr oleju powinien przejąć zanieczyszczenia o wielkości 1/50 mm. Ryzyko jakie powstaje jeżeli tego nie zrobi, to nawet uszkodzenie silnika. Proces zniszczenia nie nastąpi oczywiście gwałtownie, ale nie odfiltrowane drobiny zanieczyszczeń, będą skutecznie niszczyły silnik prowadząc do utraty kompresji.

Filtry olejowe mogą przybierać postać puszki, lub w innych rozwiązaniach - wkładu filtra oleju. Zawór nadciśnienia zastosowany w filtrze oleju ma za zadanie przepuszczenie oleju przez bocznik kiedy jest on jeszcze zimny lub sam filtr jest nieco przybrudzony i zapewnienie w ten sposób odpowiendiej ilości oleju do smarowania silnika. Brak tego zaworu przy ciśnieniu pracy oleju dochodzącejo do 5 bar, mógłby doprowadzić do rozerwania wkładu filtrującego.

Dodatkowym zaworem stosowanym w części lepszych filtrów olejowych oraz we wszystkich puszkach na wkłady filtrujące jest zawór przeciwzwrotny. Dzięki niemu olej po wyłączeniu silnika nie spływa do miski olejowej i przy ponownym jego uruchomieniu krótszy jest czas na dostarczenie oleju do podzespołów silnika podlegającym smarowaniu. Zawór ten w tradycyjnych filtrach typu puszkowego nosi nazwę zaworu EKO.
Do najbardziej znanych producentów filtrów oleju należą: Mann, Champion, Hengst, Pulfrux, Boch czy Polski Filtron.
Częstym pytaniem z jakim spotykamy się w swojej praktyce jest jak często należy wymieniać filtr oleju. Otóż bezwzględnie należy przestrzegać zasady, ze filtr oleju powinien być zmieniany przy każdej wymianie oleju. Nie należy również oszczędzać na filtrze olejowym i kupować filtry jak najtańsze, albo teoretycznie znanych marek, ale wątpliwego pochodzenia. W dobie panujących wszędzie podróbek, także części samochodowe, a w tym przypadku i filtry oleju znanych marek bywają podrabiane. Lepiej zapłacić kilka złotych więcej i nabyc filtr oleju dobrej marki od sprawdzonego sprzedawcy.
Innym często zadawanym pytaniem jest to, czy istotny jest kraj pochodzenia producenta filtrów oleju. Odpowiedź jest właściwie taka sama jak na poprzednie pytanie. Nie kraj w którym wytwarza się filtry olejowe ma znaczenie, ale według jakich standardów się je wykonuje i z jakich materiałów. Dlatego właśnie wytwórcy tacy jak wymienieni poprzednio czyli Mann, Champion, Hengst, Bosch, Filtron, Knecht mimo, że czasem produkują swoje filtry w krajach innych niż europejskie, to dzięki wysokim reżimom produkcyjnym i stosowanej kontroli jakości, wypuszczają ze swoich fabryk filtry olejowe wysokiej jakości, spełniające wymagania producentów samochodów oraz firm olejarskich.

Należy dobrze o tym pamiętać zanim sięgniemy po filtry oleju nieznanej marki skuszeni tylko i wyłacznie ich niską ceną i zachwalaniem jakości przez sprzedawcę.

Co jest potrzebne do wymiany oleju silnikowego i filtra oleju?

 

  • olej silnikowy w ilości zależnej od marki samochodu oraz rodzanu silnika
  • oczywiście nowy filtr oleju
  • klucz nasadowy albo płaski do odkręcenia korka spustowego oleju w misce olejowej
  • klucz do filtra oleju do nabycia w sklepach motoryzacyjnych
  • miska na zużyty olej
  • szmatka do wytarcia oleju
  • najlepiej nowy korek spustowy ewentualnie sama uszczleka, która zazwyczaj wykonana jest z miedzi

Jak wymienić samemu olej w samochodzie?
Na wstępie należy rozgrzać silnik, tak aby wskazówka wskaźnika temperatury silnika lekko podniosła się z miejsca. Dzięki temu zabiegowi olej będzie bardziej rozrzedzony przez co łatwiej wypłynie z silnika, a przy tym nie będzie za gorący. Należy jednak uważać, aby nie rozgrzać go za bardzo, gdyż grozi to oparzeniami w czasie spuszczania. Potem po otwarciu maski silnika i odkręceniu korka wlewu oleju, który zwykle umieszczony jest na górze silnika, należy wyjąć bagnet (mieści się on zwykle z boku bloku silnika).
Po wyczyszczeniu bagnetu oleju ze starego oleju, który osadził się na nim, podnosimy auto na podnośniku, lub gdy dysponujemy tylko kanałem, wchodzimy pod samochód.Po dostaniu się pod podłogę samochodu, podstawiamy miskę lub wiadro na zużyty olej tak, aby znajdował się nad nim filtr oleju oraz śruba spustowa w misce olejowej.
Śrubę odkręcamy kluczem, a filtr kluczem do filtrów puszkowych. Klucz do filtrów występuje w wersjach z gumowym paskiem albo łańcuchem. Teraz należy poczekać aż cały olej wycieknie. Może to potrwać od kilkunastu do kilkudziesięciu minut ale dobrze jest poczekać żeby wypłynął najbardziej zanieczyszczony olej, a następuje to właśnie na samym końcu tego procesu. Podczas wyciekania oleju nie powinno się uruchamiać silnika pomimo obiegowych opinii, że dobrze jest nagrzewać silnik w trakcie spuszczania oleju, jednak takie praktyki mogą prowadzić do zatarcia silnika.
Gdy cały olej już wycieknie, wszystko wycieramy szmatką i zakręcamy śrubę spustową w misce najlepiej wymieniając również uszczelkę a także samą śrubę.Dzięki temu będziemy mieli pewność, że olej nie wycieknie nam w trakcie eksploatacji samochodu. Przed przykręceniem nowego filtra oleju, smarujemy olejem jego gumową uszczelkę. Filtr wkręcamy z wyczuciem, aby nie zerwać gwintu i nie zgnieść uszczelki.

 

kategorie powiązane:
filtr powietrza
filtr paliwa
filtr hydrauliczny
oleje

 
 
 
 
 
 
 
 
Inne części z tej kategorii
Filtr oleju
Filtr oleju
0 451 103 349
BOSCH

21.00 zł
Filtr oleju
Filtr oleju
0 451 103 249
BOSCH

30.00 zł
Filtr oleju
Filtr oleju
1 457 429 121
BOSCH

45.01 zł
Filtr oleju
Filtr oleju
1 457 429 141
BOSCH

34.00 zł
Filtr oleju
Filtr oleju
0 451 103 111
BOSCH

17.99 zł
Filtr oleju
Filtr oleju
0 451 103 352
BOSCH

22.00 zł
 
 
 
 
 
 
 
Płatności
Artykuły
Jak interpretowac wyniki badań skutecznosci tłumienia amortyzatorów.
News więcej

Bicie tarczy hamulcowej - przyczyny i diagnostyka
22-11-2016

Linia sprzęgieł Valeo Classic
28-09-2016

Auto-Starter w ofercie e-autoparts.pl!
14-12-2015

Promocja Zimmermann !
tarcze hamulcowe
klocki hamulcowe
bębny hamulcowe
26-11-2015

VFM - nowa linia tłumików Bosal
21-02-2014

Wysokiej jakości termostaty samochodowe Gates
25-11-2013

Metalowe uszczelki pod głowicę Metaloflex® Erling
23-09-2013

Samochodowe filtry kabinowe Denso
11-09-2013

Czym sa kody wyposażenia aut z grupy VW?
09-09-2013

Denso - wycieraczki hybrydowe do samochodów
09-06-2013



Copyright © 2009 e-autoparts.pl