Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0163 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0163 QUINTON

QFL0163 Filtr oleju, TJ Filters QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QFL0163

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:121,5
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:75
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj zaworu:Zawór zwrotny
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0163 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      60553431
CHRYSLER      05003558AA
CHRYSLER      41152002
CHRYSLER      04778838
CHRYSLER      4720364
CHRYSLER      4778838
CHRYSLER      P4720364
CHRYSLER      5003558AA
CHRYSLER      41152006
FIAT      60553431
FIAT      46795125
OPEL      649000
OPEL      41152006F
OPEL      649015
OPEL      0649015
VAUXHALL      90542344
VAUXHALL      41152006F
VAUXHALL      649015
AC      X602
LDV      510990156

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0163 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.