Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-02-201 ashika

Filtr oleju 10-02-201 ASHIKA

10-02-201 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-02-201
Filtr oleju 10-02-201
10-02-201
21.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-02-201

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 99
średnica zewnętrzna [mm] 94,3
Średnica zabudowy [mm] 72,7
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001187083

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-02-201 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      1560025010
DAIHATSU      15601-87307
DAIHATSU      1560187307000
TOYOTA      15600-25010
TOYOTA      1560020550
TOYOTA      156002501001
TOYOTA      1560087305
TOYOTA      1560087307
TOYOTA      15601-96101
TOYOTA      1560120550
TOYOTA      1560196001
TOYOTA      401503037071
TOYOTA      90915TD003

Zastosowanie Filtr oleju 10-02-201 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-02-201 ASHIKA:

2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.