Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-02-215 ashika

Filtr oleju 10-02-215 ASHIKA

10-02-215 Filtr oleju ASHIKA
12.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-02-215

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 102
średnica zewnętrzna [mm] 73,5
Średnica zabudowy [mm] 70
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001187229

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-02-215 ASHIKA

numery OEM:
FORD      1449182
MAZDA      WLY4-14302
TOYOTA      90915-03005
TOYOTA      90915-20002
TOYOTA      90915-20004
TOYOTA      90915YZZB7
TOYOTA      90915YZZJ4
LEXUS      9091503005
LEXUS      9091520002
LEXUS      9091520004
CHERY      480-1012010

Zastosowanie Filtr oleju 10-02-215 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-02-215 ASHIKA:

2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.