Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO014 ashika

Filtr oleju 10-ECO014 ASHIKA

10-ECO014 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-ECO014
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO014

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 161
średnica zewnętrzna [mm] 83,6
Średnica wewnętrzna [mm] 36
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica zabudowy [mm] 35
nr EAN 8033001186208

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO014 ASHIKA

numery OEM:
BMW      11421435101
BMW      11421745390
BMW      11421745391
BMW      11422236320
BMW      11427510716
BMW      11427510717
BMW      BMW 11421745390
LAND ROVER      LPW000010
LAND ROVER      LPW500030

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO014 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO014 ASHIKA:

2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.