Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO039 ashika

Filtr oleju 10-ECO039 ASHIKA

10-ECO039 Filtr oleju ASHIKA
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO039

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 117
średnica zewnętrzna [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 19
Średnica zabudowy [mm] 33
nr EAN 8033001186413

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO039 ASHIKA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      640 180 00 09
MERCEDES-BENZ      6401800109
MERCEDES-BENZ      6401840125
MERCEDES-BENZ      6681800009
MERCEDES-BENZ      A6401800009
MERCEDES-BENZ      A6401800109
MERCEDES-BENZ      A6401840125
MERCEDES-BENZ      A6681800009
MERCEDES-BENZ      A668180000910
MERCEDES-BENZ      MB668.180.0009

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO039 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO039 ASHIKA:

2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.