Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1701010 kraft automotive

Filtr oleju 1701010 KRAFT AUTOMOTIVE

1701010 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1701010

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 169
Średnica wewnętrzna [mm] 11,4
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24,4
średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92
Numer seryjny 1701010
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 5901159215565

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1701010 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FORD      5016 966
MERCEDES-BENZ      601 180 00 09
MERCEDES-BENZ      601 180 01 09
MERCEDES-BENZ      601 180 02 10
MERCEDES-BENZ      601 184 00 25
MERCEDES-BENZ      601 184 01 25
SUZUKI      801837
SSANGYONG      601 180 01 09
SSANGYONG      661 180 30 09

Zastosowanie Filtr oleju 1701010 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1701010 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.