Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758770 magneti marelli

Filtr oleju 152071758770 MAGNETI MARELLI

152071758770 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

152071758770, 154066709620, 154076420770, 154077642143, 154087962940, 71758770, 71760812

numer części:

152071758770

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 120
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu 3/4"-16
Średnica 1 [mm] 72
Średnica 2 [mm] 62
średnica zewnętrzna [mm] 76
nr EAN 8001063523156

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758770 MAGNETI MARELLI

Filtr oleju pasuje do: MERCEDES SL (R231); AUDI 100 C1, 100 C2, 100 C3, 100 C4, 200 C2, 200 C3, 50, 80 B1, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, A6 C4, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3 0.9-5.5 11.68-
numery OEM:
CITROËN      MLS 000-702
FORD      5003 460
FORD      5003 461
FORD      5004 747
FORD      5004 928
FORD      5007 124
MAZDA      Z ZM1-23802 A
MAZDA      Z ZN1-23302
NISSAN      15208-V4000
PEUGEOT      1109 C1
PORSCHE      056.115.561 G
PORSCHE      931.107.701.00
RENAULT      77 01 415 060
RENAULT      77 01 415 078
SUZUKI      659540
WARTBURG      04 82 551 001
WARTBURG      0482551001
VAG      0028 115 351
VAG      0028115351
VAG      030 115 561 D
VAG      035 115 561
VAG      035115561
VAG      037 115 561
VAG      037 115 561 A
VAG      037 115 561 B
VAG      037115561
VAG      056 115 561 A
VAG      056 115 561 B
VAG      056 115 561 G
VAG      057 115 561
VAG      057115561
VAG      059 115 661 A
VAG      5 120 700 509
VAG      8920 180 82 01
VAG      8920 180 89 00
VAG      BAT 115 561 A
VAG      E 512-07-00-509
VAG      SE 021 030 288 A
VAG      XE 021 030 288 A

Zastosowanie Filtr oleju 152071758770 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758770 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.