Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1706640 sakura

Filtr oleju 1706640 SAKURA

 

    Ocena:
numer części:

1706640

producent:

SAKURA

Numer seryjny S1706640
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159094412

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1706640 SAKURA

numery OEM:
DAIHATSU      1560187305000
DAIHATSU      1560187310LOC
FORD      3252676
FORD      3255958
FORD      3256521
FORD      5003455
FORD      5003456
FORD      5004388
FORD      5005079
FORD      5005080
FORD      5016963
FORD      5016964
FORD      5018026
FORD      5020028
FORD      5022798
FORD      A770X6714FA
HONDA      15400P0H305
HONDA      15400PLC003
ISUZU      8941357411
ISUZU      8941494180
ISUZU      8942019420
ISUZU      89425111011
ISUZU      8944304110
ISUZU      8944567410
ISUZU      8944567411
ISUZU      8944597000
ISUZU      94412815
MITSUBISHI      MM409365
OPEL      649006
OPEL      649008
OPEL      649011
OPEL      94412815
ROVER      LRF100120
SUBARU      308872100
VAUXHALL      1852123
VAUXHALL      5650304
VAUXHALL      6439518
VAUXHALL      649006
VAUXHALL      650393
VAUXHALL      93156093
VAUXHALL      93156665
VAUXHALL      93156666
VAUXHALL      93156667
VAUXHALL      94243502
VAUXHALL      94412815
VAUXHALL      94430411
HYUNDAI      2630035A00
HYUNDAI      S2630035A00
AC      01FBO044
AC      PF867
AC      X110
AC      X118
AC      X119
AC      X120
AC      X169
AC      X45
AC      X46
AC      X548
AC      X550
AC      X585
AC      X594
AC      X88
AC      X92
PROTON      PW510253
LOTUS      A100E6085S

Zastosowanie Filtr oleju 1706640 SAKURA w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.