Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH10298 fram

Filtr oleju PH10298 FRAM

PH10298 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH10298

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 119
nr EAN 5022650274759

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH10298 FRAM

numery OEM:
BMW      11421266773
BMW      11421287836
FORD      5012556
FORD      5012651
FORD      A810X6714BA
FORD      A840X6714EA
FORD      A840X6714RA
PEUGEOT      1109F1
PEUGEOT      1109P8
PEUGEOT      1109V3
ROVER      XR815347
ROVER      XR83332
ROVER      XR858593
VOLVO      1526188/6
VAG      0003945577
VAG      034115561A
VAG      035115591
VAG      06A115561
VAG      06A115561B
VAG      06A115561E
VAG      1JM115561BZ
VAG      SE021030288A
AC      FX0087
AC      X4033E
AC      X504

Zastosowanie Filtr oleju PH10298 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH10298 FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.