Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH2879 fram

Filtr oleju PH2879 FRAM

PH2879 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH2879

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 93
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 96
nr EAN 5022650203384

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH2879 FRAM

numery OEM:
DAIHATSU      156002056071
DAIHATSU      1560087104
DAIHATSU      1560087104000
DAIHATSU      1560087307
DAIHATSU      1560187307
NISSAN      1650020550
TOYOTA      0012000011
TOYOTA      1150100073
TOYOTA      1150100075
TOYOTA      1150100313
TOYOTA      1150101110
TOYOTA      1560020550
TOYOTA      1560025010000
TOYOTA      1560087305
TOYOTA      1560096001
TOYOTA      1560120550
TOYOTA      1560196001
VOLVO      3580454
VOLVO      861475
HYUNDAI      1560144010
HYUNDAI      1560144011
AC      A33C
AC      X124

Zastosowanie Filtr oleju PH2879 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH2879 FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.