Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH5949 fram

Filtr oleju PH5949 FRAM

PH5949 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH5949

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 66
Wymiar gwintu M20x1,5
Wysokość [mm] 87
nr EAN 5022650258636

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH5949 FRAM

numery OEM:
CHRYSLER      55230822
FIAT      46544820
FIAT      465448200
FIAT      46751179
FIAT      55230822
FIAT      55256470
FIAT      6001073252
FIAT      650134
FIAT      71736161
FIAT      71765459
FIAT      71773184
FORD      1535505
FORD      1699522
FORD      2217580
FORD      9S516731AA
FORD      AS516731AA
FORD      HS5J6731AA
MITSUBISHI      1230A152
MITSUBISHI      MD332687
MITSUBISHI      MD365876
HYUNDAI      OJE1514302
AC      X4012E
AC      X4294E

Zastosowanie Filtr oleju PH5949 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH5949 FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.