Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1707210 kraft automotive

Filtr oleju 1707210 KRAFT AUTOMOTIVE

 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1707210

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Numer seryjny K1707210
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159243087

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1707210 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
SAAB      30548485
SAAB      7496144
SAAB      7894066
SAAB      914444
SAAB      9144445
SAAB      930957
SAAB      9309576
SAAB      93186554
SAAB      932037
SAAB      9320375
zamienniki:
50013081
brak
KOLBENSCHMIDT
0 451 103 124
brak
BOSCH
PH2993
brak
FRAM
PH2993A
brak
FRAM
PH5550
brak
FRAM
FT5256
brak
COOPERSFIAAM FILTERS

Zastosowanie Filtr oleju 1707210 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1707210 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.