Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1315024 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1315024 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1315024 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1315024
Filtr oleju J1315024
J1315024
herth+buss jakoparts J1315024 Filtr oleju
 

    Ocena:
numer części:

J1315024

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 140
średnica zewnętrzna [mm] 72
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416167585

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1315024 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: AUDI A2, A3, A4 ALLROAD B8, A4 B7, A4 B8, A5, A6 C6, Q5, TT; CHRYSLER SEBRING; DODGE AVENGER, CALIBER, JOURNEY; FORD GALAXY I, GALAXY MK I; JEEP COMPASS 1.2D-3.6 08.97-
numery OEM:
AUDI      045 115 389 C
AUDI      045 115 389 E
AUDI      045 115 389 H
AUDI      045 115 389 J
AUDI      045 115 389 K
AUDI      045 115 466
AUDI      045 115 466 A
AUDI      045 115 466 B
AUDI      045 115 466 C
AUDI      045 115 562
AUDI      045 118 466
AUDI      070 115 562
AUDI      071 115 405
AUDI      071 115 466
AUDI      071 115 562
AUDI      071 115 562 A
AUDI      071 115 562 B
AUDI      071 115 562 C
AUDI      451 153 89
AUDI      451 153 89A
AUDI      451 154 66
AUDI      701 155 62
AUDI      711 155 62
CHRYSLER      68001297AA
CHRYSLER      68001297AB
CHRYSLER      K68001297AA
FORD      1118184
FORD      12355851
FORD      1250679
FORD      3M216744AA
FORD      6M216744AA
FORD      YM216744AA
MITSUBISHI      MN980125
MITSUBISHI      MN980408
SEAT      045 115 466
SEAT      045115389C
SEAT      045115389E
SEAT      045115389H
SEAT      045115389J
SEAT      045115389K
SEAT      045115466A
SEAT      045115466B
SEAT      045115466C
SEAT      070 115 562
SEAT      071 115 562
SEAT      071115562A
SEAT      071115562B
SEAT      071115562C
SEAT      45115389
SEAT      45115389A
SEAT      45115466
SEAT      45118466
SEAT      70115562
SEAT      71115562
SKODA      045 115 466
SKODA      045115389C
SKODA      045115389E
SKODA      045115389H
SKODA      045115389J
SKODA      045115389K
SKODA      045115466A
SKODA      045115466B
SKODA      045115466C
SKODA      071 115 562
SKODA      071115562A
SKODA      071115562B
SKODA      071115562C
SKODA      45115389
SKODA      45115389A
SKODA      45115466
SKODA      45118466
SKODA      70115562
SKODA      71115562
VOLKSWAGEN      045 115 466
VOLKSWAGEN      045 115 562
VOLKSWAGEN      045 118 466
VOLKSWAGEN      045115389C
VOLKSWAGEN      045115389E
VOLKSWAGEN      045115389H
VOLKSWAGEN      045115389J
VOLKSWAGEN      045115389K
VOLKSWAGEN      045115466A
VOLKSWAGEN      045115466B
VOLKSWAGEN      045115466C
VOLKSWAGEN      070115562
VOLKSWAGEN      071 115 405
VOLKSWAGEN      071 115 466
VOLKSWAGEN      071 115 562
VOLKSWAGEN      071115562A
VOLKSWAGEN      071115562B
VOLKSWAGEN      071115562C
VOLKSWAGEN      45115389
VOLKSWAGEN      45115389A
VOLKSWAGEN      45115466
VOLKSWAGEN      45118466
VOLKSWAGEN      70115562
VOLKSWAGEN      71115562
CHEVROLET      68001297AA
VAG      045 11 8 4 66
VAG      045 115 466
VAG      045 115 562
VAG      045115389C
VAG      045115389E
VAG      045115389H
VAG      045115389J
VAG      045115389K
VAG      045115466A
VAG      045115466B
VAG      045115466C
VAG      070 115 562
VAG      071 115 405
VAG      071 115 466
VAG      071 115 562
VAG      071115562A
VAG      071115562B
VAG      071115562C
VAG      45115389
VAG      45115389A
VAG      45115466
VAG      45118466
VAG      70115562
VAG      71115562

Zastosowanie Filtr oleju J1315024 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.