Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 525/3 filtron wix

Filtr oleju OP 525/3 FILTRON WIX

OP 525/3 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 525/3
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (160 ocen)
numer części:

OP 525/3

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 119
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 70
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
nr EAN 5904608035257

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 525/3 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: FORD GALAXY I; SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, CORDOBA VARIO/KOMBI, TOLEDO I; VW CALIFORNIA T4 CAMPER, GOLF III, GOLF IV, PASSAT B3/B4, POLO 1.9D 10.92-05.03
numery OEM:
FORD      1085 801
FORD      1318 700
FORD      3U7J 6714 AA
FORD      97 VW 6714 AA
VAG      028 115 561 B

Zastosowanie Filtr oleju OP 525/3 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 525/3 FILTRON WIX:

2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-02-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-21
 5/5
Super
2021-05-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-04-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-02-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-08
 5/5
przyzwoita cena produktu
2022-04-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-10
 5/5
Ok
2020-08-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.