Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1314015 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1314015 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1314015 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1314015

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 92
średnica zewnętrzna [mm] 72
Średnica 1 [mm] 32
Średnica 2 [mm] 32
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416167738

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1314015 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: HONDA CIVIC VII; OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK, MERIVA A 1.7D 02.98-
numery OEM:
GMC      93190777
HONDA      15400-PLZ-D00
HONDA      15430-PLZ-D00
ISUZU      8-97223-187-0
OPEL      00650300
OPEL      05650380
OPEL      0650300
OPEL      5650380
OPEL      650300
OPEL      93190777
OPEL      95526811
OPEL      97223218
VAUXHALL      00650300
VAUXHALL      05650380
VAUXHALL      0650300
VAUXHALL      5650380
VAUXHALL      650300
VAUXHALL      93190777
VAUXHALL      95526811
VAUXHALL      97223218

Zastosowanie Filtr oleju J1314015 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.