Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1318007 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1318007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1318007 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1318007
Filtr oleju J1318007
 

    Ocena:
numer części:

J1318007

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 63
Średnica wewnętrzna [mm] 31
Długość wewnętrzna [mm] 69
Długość zewnętrzna [mm] 74
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416256067

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1318007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: ALFA ROMEO 159; CADILLAC BLS; FIAT CROMA, CROMA/KOMBI, GRANDE PUNTO, SEDICI; OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS 1.9D/2.0 04.04-
numery OEM:
ALFA ROMEO      71737926
FIAT      55189320
FIAT      71737926
GMC      55189320
GMC      93183412
OPEL      5650354
OPEL      93178918
OPEL      93183412
SAAB      93183412
SUZUKI      16510-79J50
SUZUKI      16510-79J50-000
VAUXHALL      5650354
VAUXHALL      93178918
VAUXHALL      93183412

Zastosowanie Filtr oleju J1318007 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.