Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 207 027 topran

Filtr oleju 207 027 TOPRAN

207 027 Filtr oleju TOPRAN
16.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

207 027

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 55
Wymiar gwintu M 20 x 1,5
Materiał obudowy blacha stalowa
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 207 027 TOPRAN

numery OEM:
NISSAN      1520 800 Q0H
NISSAN      1520 800 QAB
NISSAN      1520 800 QAC
NISSAN      1520 800 QAF
NISSAN      1520 808 3VA
NISSAN      1520 808 6VA
NISSAN      1520 8BN 700
OPEL      44 03 019
OPEL      44 49 274
RENAULT      6001 543 357
RENAULT      7700 107 905
RENAULT      7700 274 177
RENAULT      7700 737 991
RENAULT      7700 871 919
RENAULT      7700 873 583
RENAULT      8200 033 408
RENAULT      8200 768 913
RENAULT      8200 867 976
RENAULT      8671 002 274
VAUXHALL      09111019
VAUXHALL      93198598
DACIA      6001 543 357
DACIA      7700 107 905
DACIA      7700 274 177
DACIA      7700 737 991
DACIA      7700 871 919
DACIA      7700 873 583
DACIA      8200 033 408
DACIA      8200 768 913
DACIA      8200 867 976
DACIA      8671 002 274

Zastosowanie Filtr oleju 207 027 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 207 027 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.