Wał napędowy 303347 GKN (LÖBRO)
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 22 | |
Długość [mm] | 625 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 54,00 | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 86,00 | |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 72,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska | |
Wymiar gwintu | M20x1,5 | |
Długość 2 [mm] | 59,0 | |
nr EAN | 4019064133841 | |
- Informacje
- N-ry oe
- Zamienniki
- Zastosowanie w autach
- Opinie
Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 303347 GKN (LÖBRO)
Koszt kaucji: 88.51 zł
więcej na temat kaucji -
Części regenerowane i kaucje
numery OEM:
CITROËN | | 32724Q |
CITROËN | | 32725Q |
PEUGEOT | | 32724Q |
PEUGEOT | | 32725Q |
Zastosowanie Wał napędowy 303347 GKN (LÖBRO) w samochodach:
Opinie Klientów o Wał napędowy 303347 GKN (LÖBRO):
Piotr, Bezrzecze
2023-03-13
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Półoś napędowa
Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.
Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).
Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.
Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.
GKN LÖBRO to niemiecki producent części samochodowych, który istnieje od ponad 100 lat. Firma została założona w 1921 roku przez braci Friedrisha i Karlheinza Löbrom jako producent łożysk do napędów samochodowych. Firma szybko rozpoczęła produkcję różnych części samochodowych, w tym tulei, półosi, sprzęgła, koła zębate, wałków napędowych i wałków rozrządu. Od lat 50. firma zaczęła inwestować w nowe technologie, które pozwoliły jej na produkcję nowych części samochodowych, w tym wysoce wytrzymałych i wysoce precyzyjnych części.
W latach 90. firma opracowała i wprowadziła na rynek nowe technologie, które umożliwiły produkcję części samochodowych o wyższej wytrzymałości i precyzji. Dzisiaj GKN LÖBRO jest jednym z wiodących producentów części samochodowych w Europie i na świecie. Firma produkuje szeroki zakres części samochodowych, w tym łożyska, tuleje, półosi, sprzęgła, koła zębate, wałków napędowych i wałków rozrządu. Firma oferuje również szeroki wybór części samochodowych wyprodukowanych dla różnych marek samochodów, w tym Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Opel i wiele innych.