Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 4PK668 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK668 INA

FB 4PK668 Pasek klinowy wielorowkowy INA
19.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

4PK665, 4PK666, 4PK667, 4PK668, 4PK669, 4PK670

numer części:

FB 4PK668

producent:

INA

Ilość żeber 4
Długość [mm] 668
nr EAN 4005108995636

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK668 INA

numery OEM:
ALFA ROMEO      46809420
FIAT      46736814
FIAT      46809420
FIAT      55232447
FIAT      71719738
FIAT      71769759
FORD      1535430
FORD      9S51 8620 AA
FORD      9S518620AA
LANCIA      46736814
LANCIA      46809420
LANCIA      71719738
MAZDA      ZZS4-18-381
MAZDA      ZZS418381
OPEL      13 40 040
OPEL      1340040
OPEL      95512815
OPEL      95522260
VAUXHALL      13 40 040
VAUXHALL      1340040
VAUXHALL      95512815
VAUXHALL      95522260
CHEVROLET      25183061
CHEVROLET      25183065
CHEVROLET      96239408
CHEVROLET      96570670

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK668 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK668 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.