Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego Citroën C4 PICASSO II 1.6 THP 155 (2013.02-???) 156km » TP-503 japanparts
wybrany samochód: 
Citroën C4 Picasso Ii 1.6 Thp 155 (2013.02-???) 156km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rolka napinająca paska wieloklinowego TP-503 JAPANPARTS

TP-503 Rolka napinająca paska wieloklinowego JAPANPARTS
japanparts TP-503

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

TP-503

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]93
Wysokość [mm]22
Wysokość zabudowy55
nr EAN8033001734072

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego TP-503 JAPANPARTS

NAPINACZ PASKA KLIN JAPANPARTS TP-503
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
140-05-503
brak
ASHIKA

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego TP-503 JAPANPARTS w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.