Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » katalizator » 12.693.60 eberspächer

Katalizator 12.693.60 EBERSPÄCHER

12.693.60 Katalizator EBERSPÄCHER
 

    Ocena:
numer części:

12.693.60

producent:

EBERSPÄCHER

artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałami dodatkowymi
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałami dodatkowymi

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Katalizator 12.693.60 EBERSPÄCHER

numery OEM:
SEAT      1H0131701GX
SEAT      1H0131701JX
VOLKSWAGEN      1H0131701GX
VOLKSWAGEN      1H0131701J
VOLKSWAGEN      1H0131701JX
SEAT      1H0.131.701 GX
SEAT      1H0.131.701 JX
VOLKSWAGEN      1H0.131.701 GX
VOLKSWAGEN      1H0.131.701 J
VOLKSWAGEN      1H0.131.701 JX

Zastosowanie Katalizator 12.693.60 EBERSPÄCHER w samochodach:

Katalizator wydechowy


Ten element układu wydechowego potocznie nazywany jest konwerterem katalitycznym. Jego celem jest zmniejszenie ilości szkodliwych substancji w wydostających się na zewnątrz spalinach. Obecność tej części w układzie regulowana jest przez przepisy dotyczące norm czystości spalin. Im nowsze auto, tym przepisy bardziej surowe.

Katalizator jest dość delikatnym elementem układu. Na jego pracę i żywotność wpływają czynniki, takie jak niesprawne przewody wysokiego napięcia, zużyte świece zapłonowe, nierówna praca silnika. Niedopalone paliwo jest wówczas docierane w katalizatorze, co może spowodować jego awarię.

Ważne jest również to, aby nie wjeżdżać gwałtownie w kałuże. Zimna woda w kontakcie z rozgrzanym katalizatorem może doprowadzić do pęknięcia ceramicznego wkładu.

Objawem, który sygnalizuje uszkodzenie katalizatora, jest spadek mocy silnika i charakterystyczny hałas dobiegający spod podwozia (przypomina grzechotanie lub dzwonienie). Nieprawidłowość sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Usunięcie awarii poprzez wycięcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce kawałka rury poskutkuje "nieprzejściem" kolejnego badania technicznego.