Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 6109681 girling

Klocki hamulcowe - komplet 6109681 GIRLING

6109681 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING
 

    Ocena:
numery handlowe:

21256

numer części:

6109681

producent:

GIRLING

Ograniczenia producenta TRW
Długość [mm] 89,9
Wysokość [mm] 66,0
Grubość [mm] 14,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Długość złącza ostrzegawczego [mm] 235
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
nr EAN 3322937439126

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6109681 GIRLING

numery OEM:
RENAULT      60 25 070 807
RENAULT      77 01 201 669
RENAULT      77 01 202 241
RENAULT      77 01 202 848
RENAULT      77 01 203 775
RENAULT      77 01 205 411
ALPINA      6000008018
zamienniki:
F 026 000 041
brak
BOSCH
168224
brak
VALEO
363702160214
brak
MAGNETI MARELLI
363702161081
brak
MAGNETI MARELLI
363702161018
brak
MAGNETI MARELLI
9870
brak
OPTIMAL
FQT393
brak
FERODO
FQT845
brak
FERODO
180673
brak
ICER
180993
brak
ICER
36583
brak
A.B.S.
26193
brak
LEMFÖRDER
26361
brak
LEMFÖRDER
363702161155
brak
MAGNETI MARELLI
573254J
brak
JURID
223732
brak
NK
1501223732
brak
SBS
598775
brak
VALEO
601075
brak
VALEO
8141.04
brak
REMSA
8141.05
brak
REMSA
8141.06
brak
REMSA
116195
brak
FEBI BILSTEIN

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6109681 GIRLING w samochodach:

Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.

Budowa i charakterystyka klocków hamulcowych

W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.

Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.

Oferta klocków hamulcowych w naszym sklepie internetowym

Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.

Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.