Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 6113331 girling

Klocki hamulcowe - komplet 6113331 GIRLING

6113331 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING
 

    Ocena:
numery handlowe:

23177

numer części:

6113331

producent:

GIRLING

Ograniczenia producenta TRW
Długość [mm] 87,4
Wysokość [mm] 44,5
Grubość [mm] 14,4
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
nr EAN 3322937442942

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6113331 GIRLING

numery OEM:
ALFA ROMEO      0000009950713
ALFA ROMEO      0000009950714
ALFA ROMEO      0000060777601
ALFA ROMEO      0009950865
ALFA ROMEO      71770989
ALFA ROMEO      77362242
ALFA ROMEO      9947938
ALFA ROMEO      9949173
ALFA ROMEO      9950853
ALFA ROMEO      9950865
FIAT      0000009941669
FIAT      0000009942904
FIAT      0000009945496
FIAT      0000009945821
FIAT      0000009945822
FIAT      0000009945823
FIAT      0000009947007
FIAT      71770989
FIAT      77362087
FIAT      77362242
FIAT      77362354
FIAT      77365939
FIAT      9947938
FIAT      9949173
FIAT      9950865
LANCIA      0000009942904
LANCIA      0000009945821
LANCIA      0000009945822
LANCIA      0000009945823
LANCIA      71770989
LANCIA      77362087
LANCIA      77362242
LANCIA      77365939
LANCIA      9947938
LANCIA      9949173
LANCIA      9950865

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6113331 GIRLING w samochodach:

Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.

Budowa i charakterystyka klocków hamulcowych

W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.

Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.

Oferta klocków hamulcowych w naszym sklepie internetowym

Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.

Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.