Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD93 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD93 QUINTON

QCD93 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QCD93

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:160
Ilość żeber:6
Szerokość [mm]:37

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD93 QUINTON

numery OEM:
FORD      1 124 891
FORD      1 151 394
FORD      1 226 637
FORD      1 226 638
FORD      1 329 203
FORD      1 349 993
FORD      1 351 731
FORD      1 594 853
FORD      1S7Q 6B31 9AB
FORD      1S7Q 6B31 9AC
FORD      1S7Q 6B31 9BA
FORD      1S7Q 6B31 9BB
FORD      4C1Q 6B31 9C1A
FORD      4C1Q 6B31 9C1B
FORD      4C1Q 6B31 9DB
FORD      4C1Q 6B31 9DC

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD93 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.