Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F8-7650 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F8-7650 OPTIMAL

F8-7650 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL
optimal F8-7650
Koło pasowe, wał korbowy F8-7650
 

    Ocena:
numer części:

F8-7650

producent:

OPTIMAL

Parametr 6PK
średnica zewnętrzna [mm] 167
Grubość [mm] 37
Materiał Guma / metal
Ilość żeber 5
Ilość otworów 3
nr EAN 4031185371599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-7650 OPTIMAL

numery OEM:
FORD      1124891
FORD      1151394
FORD      1226637
FORD      1226638
FORD      1329203
FORD      1329205
FORD      1329206
FORD      1349993
FORD      1351731
FORD      1594853
FORD      1S7Q6B319AB
FORD      1S7Q6B319AC
FORD      1S7Q6B319BA
FORD      1S7Q6B319BB
FORD      4C1Q6B319C1A
FORD      4C1Q6B319C1B
FORD      4C1Q6B319DA
FORD      4C1Q6B319DB
FORD      4C1Q6B319DC
FORD      4C1Q6B319EA
JAGUAR      1S7Q6B319AC
JAGUAR      4C1Q6B319DC
JAGUAR      C2S27922
JAGUAR      JDE10108

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-7650 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.