Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 50 92 4889 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 50 92 4889 SWAG Autoteile GmbH

50 92 4889 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
swag 50 92 4889
Koło pasowe, wał korbowy 50 92 4889
50 92 4889
swag 50 92 4889 Koło pasowe, wał korbowy
208.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

50 92 4889

Grubość [mm] 25,0
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 140,0
Ciężar [kg] 1,480
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688248893

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 50 92 4889 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, FOCUS I, FOCUS I/KOMBI 1.8D 08.98-03.05
numery OEM:
FORD      1 079 188
FORD      1 100 051
FORD USA      XS4Q6B319FC
FORD USA      XS4Q6B319FD

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 50 92 4889 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.