Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10278 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10278 ORIGINAL IMPERIUM

10278 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10278

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 160,6
Ilość żeber 5
Masa [g] 3043
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 157
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Szerokość 1 [mm] 81,4
Szerokość 2 [mm] 49,6
nr EAN 8033989015910

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10278 ORIGINAL IMPERIUM

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      1120350000
MERCEDES-BENZ      1120350400
MERCEDES-BENZ      1120350500
MERCEDES-BENZ      1120350600
MERCEDES-BENZ      1120350800
MERCEDES-BENZ      1120350900
MERCEDES-BENZ      1120351300
MERCEDES-BENZ      1120351400
MERCEDES-BENZ      A1120350000
MERCEDES-BENZ      A1120350400
MERCEDES-BENZ      A1120350500
MERCEDES-BENZ      A1120350600
MERCEDES-BENZ      A1120350800
MERCEDES-BENZ      A1120350900
MERCEDES-BENZ      AVKM93815
MERCEDES-BENZ      VKM93815

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10278 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10278 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.