Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9006334 sasic

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006334 SASIC

9006334 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC
 

    Ocena:
numer części:

9006334

producent:

SASIC

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wymiar gwintu M12x1,5
dla numeru OE 9947437
parzyste numery artykułów 9006335
nr EAN 3660872333087

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006334 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: ALFA ROMEO 155; FIAT BRAVA, BRAVO I, COUPE, TEMPRA, TIPO; LANCIA DEDRA, DELTA I, DELTA II 1.1-2.5D 12.86-12.02
numery OEM:
ALFA ROMEO      60565706
ALFA ROMEO      7678718
ALFA ROMEO      9947435
ALFA ROMEO      9947437
FIAT      7545583
FIAT      7591216
FIAT      9947435
FIAT      9947437
LANCIA      7591216
LANCIA      9947435
LANCIA      9947437

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006334 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.