Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4834003 herth+buss jakoparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4834003 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4834003 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4834003

Wymiar stożka [mm] 13
Zbieżność stożka 1/10
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 182
nr EAN 4029416076238

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4834003 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: HONDA CIVIC II, CIVIC IV, CIVIC V, CIVIC VI, CR-V I, CRX II, CRX III, INTEGRA 1.3-2.0 09.87-02.02
numery OEM:
HONDA      53540-S04-003
HONDA      53540-S04-013
HONDA      53540-SH0-A01
HONDA      53540-SH3-000
HONDA      53540-SH3-003
HONDA      53540-SH3-013
HONDA      53540-SR0-A01
HONDA      53540-SR3-003
HONDA      53540-SR3-A01
HONDA      53540-ST7-003

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4834003 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.