Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0290330 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0290330 OCAP

0290330 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP
 

    Ocena:
numer części:

0290330

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Gwint wewnętrzny [mm] RHT M14x1,5
parzyste numery artykułów 0280330
nr EAN 8054682014796

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0290330 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0290330 LEWA ALFA 145/146

Końcówka drążka firmy OCAP o numerze 0290330 jest głównym podzespołem wielu współczesnych aut. Część tą można znaleźć w ofercie e-autoparts.pl w korzystnej cenie. Końcówka drążka 0290330 produkowany jest w zakładach OCAP przy użyciu najnowocześniejszych technologii i odpowiednich reżimów jakościowych. Końcówka drążka OCAP charakteryzuje się wyjątkowo wysoką jakością wykonania, trwałością i odpornością na przeciążenia. Końcówka drążka OCAP cieszy się uznaniem wsród właścicieli warsztatów naprawczych jako część samochodowa godna polecenia i gwarantującą duże przebiegi pomiędzy naprawami.
Końcówka drążka 0290330 ma zastosowanie do samochodu ALFA ROMEO STELVIO (949_) od 2016.12 oraz wielu innych modeli aut. Aktualnie prezentowana część z kategorii końcówki drążków kierowniczych, powinna pasować do samochodów marki ALFA ROMEO jednak w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jej właściwego doboru do samochodów tych marek, należy skontaktować się z obsługą sklepu celem weryfikacji doboru tego elementu samochodu.
Sprzedawane w naszym autosklepie części samochodowe, w tym końcówka drążka producenta OCAP, mają najlepszą cenę na rynku, a dostawa zamówionego końcówki drążka 0290330 jest szybka.
numery OEM:
ALFA ROMEO      60608979

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0290330 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.