Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4829002 herth+buss jakoparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4829002 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4829002 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4829002

Wymiar stożka [mm] 16
Zbieżność stożka 1/8
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Długość [mm] 75
nr EAN 4029416075750

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4829002 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: ISUZU CAMPO, D-MAX I, TROOPER I, TROOPER III; OPEL CAMPO, MONTEREY A, MONTEREY B 2.2D-3.5 01.83-06.12
numery OEM:
ISUZU      324058
ISUZU      8-94419-409-0
ISUZU      8-94459-481-1
ISUZU      8-97020-954-2
ISUZU      920374

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4829002 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.