Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » EMA1923 quinton

Mocowanie amortyzatora teleskopowego EMA1923 QUINTON

EMA1923 Mocowanie amortyzatora teleskopowego QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

EMA1923

producent:

QUINTON

artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z łożyskiem walcowym
Zawieszenie:dla pojazdów bez zawieszenia sportowego

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora teleskopowego EMA1923 QUINTON

numery OEM:
OPEL      3 44 513
OPEL      3 44 514
OPEL      3 44 516
OPEL      344513
OPEL      344514
OPEL      344516
VAUXHALL      90 268 464
VAUXHALL      90 289 421
VAUXHALL      90 425 479
VAUXHALL      90268464
VAUXHALL      90289421
VAUXHALL      90425479

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora teleskopowego EMA1923 QUINTON w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).