Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek » V10-1617 vaico

Napęd wycieraczek, Original VAICO Qualität V10-1617 VAICO

V10-1617 Napęd wycieraczek, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-1617
 

    Ocena:
numer części:

V10-1617

producent:

VAICO

Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,96
nr EAN 4046001386206

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Napęd wycieraczek, Original VAICO Qualität V10-1617 VAICO

Mechanizm wycieraczek przód (bez silnika, kpl.) pasuje do: VW POLO, POLO IV 10.01-
numery OEM:
AUDI      6Q1 955 601 B
SEAT      6Q0 955 325
SEAT      6Q1 955 601
SEAT      6Q1 955 601 B
SEAT      6Q1 955 603 A
SEAT      6Y0 955 121
SKODA      6Q0 955 325
SKODA      6Q1 955 601
SKODA      6Q1 955 601 B
SKODA      6Q1 955 603 A
SKODA      6Y0 955 121
VOLKSWAGEN      6Q0 955 325
VOLKSWAGEN      6Q1 955 601
VOLKSWAGEN      6Q1 955 601 B
VOLKSWAGEN      6Q1 955 603 A
VOLKSWAGEN      6Y0 955 121
VAG      6Q1 955 601
VAG      6Q1 955 601 B
VAG      6Q1 955 603 A

Zastosowanie Napęd wycieraczek, Original VAICO Qualität V10-1617 VAICO w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.