Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 50 92 7126 swag autoteile gmbh

Osłona, wał napędowy 50 92 7126 SWAG Autoteile GmbH

50 92 7126 Osłona, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

50 92 7126

Długość [mm] 116
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,07
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 74
nr EAN 4044688271266

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 50 92 7126 SWAG Autoteile GmbH

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 32/74) (dł.116) pasuje do: CITROEN C2, C2 ENTERPRISE, C3 I; FORD FIESTA V, FUSION; MAZDA 2; PEUGEOT 206 1.1-1.6 08.98-
numery OEM:
CITROËN      3293.35 SK3
FORD      1 148 221 SK3
MAZDA      C202-22-530S K3
PEUGEOT      3293.35 SK3

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 50 92 7126 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.