Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 40 83 0003 swag autoteile gmbh

Osłona, wał napędowy 40 83 0003 SWAG Autoteile GmbH

40 83 0003 Osłona, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

40 83 0003

Długość [mm] 82
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Od strony koła
Ciężar [kg] 0,1
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 80
nr EAN 4044688031716

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 40 83 0003 SWAG Autoteile GmbH

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 22,5/80) (dł.82) pasuje do: OPEL ASCONA C, ASTRA F, CALIBRA A, KADETT D, KADETT E, VECTRA A 1.6-2.0 09.81-03.01
numery OEM:
OPEL      03 74 050
OPEL      3 74 050
VAUXHALL      090125491
VAUXHALL      90125491

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 40 83 0003 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.