Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 28927 febi bilstein

Pasek klinowy wielorowkowy 28927 FEBI BILSTEIN

28927 Pasek klinowy wielorowkowy FEBI BILSTEIN
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1134, 6PK1135, 6PK1136, 6PK1137, 6PK1138, 6PK1139, 6PK1140, 6PK1141

numer części:

28927

producent:

FEBI BILSTEIN

Długość [mm] 1138
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,116
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289272

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 28927 FEBI BILSTEIN

numery OEM:
OPEL      44 01 649
OPEL      44 02 116
RENAULT      77 00 108 589
RENAULT      77 00 729 752
RENAULT      77 00 865 429
RENAULT      82 00 059 395
VAUXHALL      009109649
VAUXHALL      009110116
VAUXHALL      09109649
VAUXHALL      09110116
VAUXHALL      9109649
VAUXHALL      9110116
VOLKSWAGEN      038 903 137 R
VOLKSWAGEN      38 903 137 R

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 28927 FEBI BILSTEIN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Informacje o producencie części samochodowych firmie Febi Bilstein

 

Febi jest niemiecką firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1844 roku i od tego czas do dziś jest jednym z liderów rynku produkcji części samochodowych. Firma produkuje szeroką gamę produktów, w tym łożyska, elementy zawieszenia, tłumiki, amortyzatory i wiele innych.

Febi ma swoje fabryki i centra dystrybucji w Niemczech, a także biura sprzedaży i centra logistyczne w wielu krajach na całym świecie.

Firma stale inwestuje w nowoczesne technologie i maszyny, aby zapewnić najlepsze produkty i usługi swoim klientom. Febi jest znany z wysokiej jakości produktów, innowacji i długiej historii usług dla branży motoryzacyjnej.