Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR4813 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR4813 QUINTON

QBR4813 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK810, 4PK815

numer części:

QBR4813

producent:

QUINTON

Długość [mm]:813
Ilość żeber:4

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR4813 QUINTON

numery OEM:
SUBARU      1752186500
SUZUKI      1752160A00
SUZUKI      1752161A00
SUZUKI      1752185C00
SUZUKI      1752186500
TOYOTA      9091602135
TOYOTA      9091602136
TOYOTA      9091602332
TOYOTA      9091602352
TOYOTA      9936502135
TOYOTA      V623203
CITROËN      96117374
HONDA      31110P3F004
HONDA      38920P01004
HONDA      38920P1KE02
HONDA      38920PP4E01
HONDA      56992P1KE03
HONDA      56992PO2003
HONDA      56992PO2004
ISUZU      8943821071
ISUZU      94382106
AUSTIN      ADU7785
AUSTIN      GFB400
AUSTIN      GMB103
LANCIA      7750729
FERRARI      133262
MAZDA      F26218381
MAZDA      F26218381A
MAZDA      F26218381X
MAZDA      F80115381A
NISSAN      1172053Y00
NISSAN      1172053Y10
NISSAN      1172053Y20
NISSAN      1172071J00
NISSAN      11720D4007
NISSAN      11720D4017
NISSAN      11720Q5201
NISSAN      1192001B10
OPEL      94 382 107
PEUGEOT      645300000

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR4813 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.