Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » DV-6PK1135 japanparts

Pasek klinowy wielorowkowy DV-6PK1135 JAPANPARTS

DV-6PK1135 Pasek klinowy wielorowkowy JAPANPARTS
 

    Ocena:
numer części:

DV-6PK1135

producent:

JAPANPARTS

Parametr 6PK1135
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1135
nr EAN 8033001456325

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy DV-6PK1135 JAPANPARTS

PASEK KLIN WIELOROWKOWY JAPANPARTS DV-6PK1135
numery OEM:
HONDA      38920PWA005
MITSUBISHI      M809320
MITSUBISHI      M889794
MITSUBISHI      MW8642479
RENAULT      7700108589
SUZUKI      3534084CT0
SUZUKI      3534084CT0LCP
TOYOTA      9091602675
TOYOTA      90916W2024
DACIA      8200059395

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy DV-6PK1135 JAPANPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.