Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-4PK815 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK815 ASHIKA

112-4PK815 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-4PK815

producent:

ASHIKA

Parametr 4PK0815
Ilość żeber 4
Długość [mm] 815
nr EAN 8033001462029

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK815 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      38920-PP4-E01
HONDA      38920-PP4-E02
HONDA      56992-P02-003
HONDA      56992-P02-004
HONDA      56992-P76-003
HONDA      56992P02507
NISSAN      11720-71J00
NISSAN      11720-71J01
NISSAN      11720D4007
NISSAN      11720D4007TM
NISSAN      11720D4017
NISSAN      11950-EB300
NISSAN      11950EB30A
NISSAN      11950EB70A
SUZUKI      17521-86500-DOM
SUZUKI      17521-86520
SUZUKI      1752186500
SUZUKI      1752186500000
SUZUKI      1752186520000
TOYOTA      90916-02332
TOYOTA      90916023328P
HYUNDAI      97713-22261
HYUNDAI      97713-2D000
HYUNDAI      97713-2D500
HYUNDAI      977131E000

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK815 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK815 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.