Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-6PK2260 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2260 ASHIKA

112-6PK2260 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-6PK2260

producent:

ASHIKA

Parametr 6PK2260
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2260
nr EAN 8033001464115

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2260 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      LF19-15-909
MAZDA      LF1915909A
MAZDA      LF1915909B
MAZDA      LFA1159099F
MAZDA      LFH1-15-909B
MAZDA      LFH115909
MAZDA      LFH115909A
TOYOTA      9091602406
TOYOTA      9091602421
TOYOTA      9091602462
TOYOTA      9091602584
SSANGYONG      66599-70392
LEXUS      9091602584
JEEP      53012009

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2260 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2260 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.