Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » CA4PK805 snr

Pasek klinowy wielorowkowy CA4PK805 SNR

 

    Ocena:
numer części:

CA4PK805

producent:

SNR

Ilość żeber 4
Masa [g] 63
Długość [mm] 805
nr EAN 3413521205996

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy CA4PK805 SNR

Pasek wielorowkowy (4PK805) pasuje do: HONDA LOGO; ISUZU TROOPER II; NISSAN 100NX, ALMERA I, CEDRIC, PRIMERA, SUNNY II, SUNNY III, SUNNY III/KOMBI; OPEL OMEGA B; SMART FORTWO 1.0-3.2 07.88-
numery OEM:
HONDA      38920-PEC-003
HONDA      38920-PEC-013
ISUZU      8-94382-107-1
NISSAN      11720-2F000
NISSAN      11720-2F005
NISSAN      11720-53Y00
NISSAN      11720-53Y01
NISSAN      11720-53Y10
NISSAN      11720-53Y20
NISSAN      11720-D4016
OPEL      1854736
SUZUKI      17521-61A00
SUZUKI      17521-61A10
SUZUKI      17521-85C11
TOYOTA      90916-02350
TOYOTA      90916-02352
VAUXHALL      9118367
SANTANA      17521-61A00
SANTANA      17521-61A10
SANTANA      95141-60B10
SMART      0019934496

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy CA4PK805 SNR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

SNR to firma produkująca głównie znane w europie i na całym świecie łożyska samochodowe. Marka SNR  należy do grupy NTN-SNR, które jest europejskim biurem japońskiego przedsiębiorstwai NTN. Z fabryk SNR wychodzi niemal 30% całkowitej produkcji łożysk w Europie. Oprócz branży motoryzacyjnej, SNR jest dostawcą łożysk również w lotnictwie i przemyśle.