Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 30 92 8879 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8879 SWAG Autoteile GmbH

30 92 8879 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
36.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1431, 5PK1432, 5PK1433, 5PK1434, 5PK1435, 5PK1436, 5PK1437, 5PK1438, 5PK1439

numer części:

30 92 8879

Długość [mm] 1435
Ciężar [kg] 0,122
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688557346

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8879 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
AUDI      038 903 137 H
AUDI      038 903 137 T
AUDI      38 903 137 H
AUDI      38 903 137 T
SKODA      038 903 137 T
SKODA      38 903 137 T
VOLKSWAGEN      038 903 137 H
VOLKSWAGEN      038 903 137 T
VOLKSWAGEN      38 903 137 H
VOLKSWAGEN      38 903 137 T

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8879 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.